Αν σας ενδιαφέρει να μάθετε για τα οφέλη ενός προγράμματος επιβράβευσης, αυτό που πραγματικά ρωτάτε είναι αν θα βελτιώσει την επιχείρησή σας!
Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους ένα πρόγραμμα επιβράβευσης θα ωφελήσει την επιχείρησή σας, είτε είστε ιδιοκτήτης ενός ανεξάρτητου καφέ είτε αντιπροσωπεύετε μια πολυεθνική εταιρία. Όταν «τρέχουν»  σωστά, τα προγράμματα επιβράβευσης μπορούν να σας βοηθήσουν να ενισχύσετε τις περιόδους χαμηλής κίνησης, να διευρύνετε την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας, να αποκτήσετε πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών σας και πολλά, πολλά άλλα.
Ωστόσο, εδώ δεν ισχύει το “ένα μέγεθος για όλους” . Τα πιο επιτυχημένα προγράμματα επιβράβευσης επιτυγχάνονται με την ανάπτυξη ενός σταθερού σχεδίου που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πελατών σας και ευθυγραμμίζεται με τις αξίες της επιχείρησής σας. Αφιερώστε χρόνο για να το κάνετε αυτό και η επιχείρησή σας θα είναι σε καλό δρόμο για να αποκομίσει τα παρακάτω 8 βασικά οφέλη που έχουν οι κάτοχοι προγραμμάτων επιβράβευσης:

1. Κρατούν περισσότερους πελάτες

Συνήθως, το κίνητρο των περισσότερων επιχειρήσεων για την ανάπτυξη ενός προγράμματος επιβράβευσης, είναι να δημιουργήσουν πελάτες οι οποίοι θα επιστρέφουν ξανά και ξανά. Δίνοντας κίνητρο για να διαμορφώσουν αυτήν τη συμπεριφορά όπως π.χ. μέσω εκπτώσεων, εξατομικευμένων ανταμοιβών, παράβλεψη της ουράς και άλλα, φυσικά και οι υφιστάμενοι πελάτες σας θα θέλουν να εγγραφούν!
Ενθαρρύνονται όμως, και εκείνοι που ήταν περιστασιακοί πελάτες να γίνουν τακτικοί, και εδώ είναι που η επιχείρησή σας αρχίζει να δημιουργεί μια μεγαλύτερη πελατειακή βάση. Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα δύο τρίτα των καταναλωτών τείνουν να ξοδέψουν περισσότερο προκειμένου να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη από το πρόγραμμα επιβράβευσης, υπάρχουν πολλές τεχνικές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να μετατραπούν οι επαναλαμβανόμενοι πελάτες σε πιστούς πελάτες!

2. Βελτιώνουν τη συχνότητα των αγορών

Ένα καλό πρόγραμμα επιβράβευσης δεν ενθαρρύνει μόνο τις επαναλαμβανόμενες αγορές, αλλά μειώνει και το διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ των αγορών, καθώς ο πελάτης αφοσιώνεται όλο και περισσότερο στην επιχείρησή σας.
Αυτό φυσικά συμβαίνει μόνο εφόσον τους φροντίζετε και συνεπώς οι ανταμοιβές που προσφέρετε είναι ελκυστικές αλλά και εύκολο να τις επιτύχουν.
Εάν το μοντέλο σας “Πληρώστε Χ, Πάρτε Y” δεν λειτουργεί ικανοποιητικά, δοκιμάστε να μειώσετε το ποσό του “Πληρώστε” ή να αυξήσετε την αξία του “Πάρτε” μέχρι να βρείτε αυτό το σημείο όπου οι πελάτες σας κάνουν τακτικές αγορές από την επιχείρησή σας.

3. Αυξάνουν την μέση αξία αγορών

Μία μέτρηση που συνήθως συνοδεύει τη συχνότητα επίσκεψης είναι  η μέση αξία της αγοράς, δηλαδή στο πόσα ξοδεύει ο πελάτης σε μια μέση συναλλαγή.
Για να υπολογίσετε αυτόν τον μέσο όρο, απλά προσθέτετε το συνολικό ποσό σε ευρώ των αγορών του πελάτη σε μια δεδομένη περίοδο και, στη συνέχεια, διαιρέστε το με τον αριθμό των επισκέψεων την ίδια περίοδο.
Στην ιδανική περίπτωση, ένα πρόγραμμα επιβράβευσης θα πρέπει να ενθαρρύνει πιο συχνές επισκέψεις, ενώ παράλληλα θα ενθαρρύνει και μεγαλύτερες αγορές.

4. Αποκτούν νέους πελάτες

Οι εποχές που τα προγράμματα επιβράβευσης αποτελούσαν απλώς ένα εργαλείο διατήρησης έχουν παρέλθει. Σήμερα μπορούν να  βοηθήσουν πραγματικά την επιχείρησή σας να αποκτήσει ΑΜΕΣΑ νέους πελάτες.
Οι εκπτώσεις και οι ανταμοιβές που δίνετε, σας διαφοροποιούν από τους ανταγωνιστές σας, και πολύ περισσότερο αν ανταμείβετε τους πελάτες σας μόνο για να κάνουν εγγραφή σε κάποιο – ακόμη και δωρεάν – πρόγραμμα που έχετε.
Προσφέροντας κίνητρο για συμμετοχή στο πρόγραμμα μπορεί να σας βοηθήσει να κάνετε τρεις φορές γρηγορότερα εγγραφές σε σχέση με τις επιχειρήσεις που δεν έχουν εκ των προτέρων κίνητρο, και σε αυτό το σημείο, η μισή μάχη έχει τελειώσει!
Μια άλλη καλή τεχνική είναι να προσφέρετε στα υπάρχοντα μέλη του προγράμματος επιβράβευσης επιπλέον πόντους και ανταμοιβές για να συστήσουν τους φίλους τους.
Ένα πολύ καλό παράδειγμα εταιρίας που έχει χρησιμοποιήσει άριστα αυτή την τεχνική είναι η γνωστή μας Dropbox,  που πρόσφερε επιπλέον χώρο αποθήκευσης 500 MB στα υπάρχοντα μέλη για κάθε φίλο που θα σύστηναν (και ο οποίο έπαιρνε επίσης 500 MB επιπλέον χώρο). Το αποτέλεσμα ήταν το Dropbox να επεκταθεί λόγω αυτής της πολιτικής άμεσα (2,8 εκατομμύρια εγγραφές από συστάσεις φίλων σε 18 μήνες) και τώρα το 35% όλων των εγγραφών στο Dropbox να προέρχεται από το πρόγραμμα συστάσεων.

5. Μεγαλώνουν την μέση αξία των πελατών

Η μέση αξία ενός πελάτη είναι το σύνολο των χρημάτων που έδωσε ένας πελάτης στην επιχείρησή σας όσο την προτιμούσε για τις αγορές του (και πριν πάει κάπου άλλου!) .
Λάβετε υπόψη ότι μπορεί να κοστίσει έως και πέντε φορές περισσότερο η απόκτηση ενός νέου πελάτη από τη διατήρηση ενός υπάρχοντος. Επίσης, το ποσοστό επιτυχίας πώλησης σε έναν υπάρχοντα πελάτη είναι 60-70%, έναντι 5-20% για έναν νέο πελάτη.
Τι σημαίνει αυτό; Μακροπρόθεσμα, οι επιχειρήσεις που θέλουν να αναπτυχθούν είναι καλύτερα να επικεντρωθούν στην αύξηση της μέσης αξίας των υπαρχόντων πελατών τους.
Τα προγράμματα επιβράβευσης είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αυξήσετε τη μέση αξία του πελάτη, μέσω αυξημένων ανταμοιβών και διευκολύνσεων που αποδεικνύουν εμπράκτως ότι εκτιμάτε τη συνεχιζόμενη προτίμηση που σας δείχνει.

6. Αυξάνουν την αλληλεπίδραση και συγκεντρώνουν περισσότερα στοιχεία

Όταν οι πελάτες εγγράφονται στο ψηφιακό σας πρόγραμμα επιβράβευσης, η πλατφόρμα διαχείρισης μπορεί να αποθηκεύσει μια σειρά δεδομένων από κάθε συναλλαγή ή αλληλεπίδραση που πραγματοποιούν οι πελάτες, όπως:
  • Πότε και σε ποια υποκαταστήματα έρχονται
  • Πόσο συχνά αγοράζουν
  • Ποιο είναι το ύψος των συναλλαγών τους
  • Αν προτιμούν να ψωνίζουν από το e-shop σας ή το φυσικό σας κατάστημα
  • Αν και πότε διαβάζουν τις ειδοποιήσεις που στέλνετε
Καθώς αυτές οι πληροφορίες συλλέγονται με την πάροδο του χρόνου, στην πλατφόρμα διαχείρισης μπορεί να δημιουργηθεί ένα ολοένα και πιο ακριβές προφίλ πελάτη. Οι πελάτες μπορούν στη συνέχεια να κατηγοριοποιηθούν σε συγκεκριμένες ομάδες με βάση το προφίλ τους και να λαμβάνουν πιο στοχευμένες προσφορές.
Για παράδειγμα, οι πελάτες που προτιμούν τις ηλεκτρονικές αγορές μπορούν να λάβουν δωρεάν αποστολή, ενώ οι αγοραστές στο φυσικό κατάστημα μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση σε ειδικές προσφορές.
Οι πελάτες σας απολαμβάνουν μια εξαιρετικά εξατομικευμένη εμπειρία «μόνο για αυτούς» και η όλη διαδικασία είναι αυτοματοποιημένη για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα. 

7. Αποτελεσματικότερη πώληση ακριβότερων αλλά και συμπληρωματικών προϊόντων

Η εξατομίκευση επιτρέπει πιο στοχευμένες πωλήσεις έτσι, ώστε να προσφέρετε στους πελάτες πράγματα που πραγματικά θέλουν, αντί να υποθέσετε ότι όλοι θα παρασυρθούν από τις ίδιες προσφορές.
Εδώ είναι που τα ψηφιακά προγράμματα επιβράβευσης με εξελιγμένους αλγόριθμους βρίσκονται πάνω από τα γενικά προγράμματα επιβράβευσης, τα οποία ρίχνουν δίχτυα σε ολόκληρη τη βάση πελατών αδιακρίτως και ελπίζουν να προσελκύσουν το μεγαλύτερο δυνατό μέρος της.
Για τους περισσότερους πελάτες, δεν τους νοιάζει να αγοράσουν ακριβότερα ή  ακόμη και συμπληρωματικά με αυτά που ήδη προμηθεύτηκαν προϊόντα, όσο τα προϊόντα αυτά καλύπτουν πραγματικά τις ανάγκες τους και βελτιώνουν την καταναλωτική τους εμπειρία. Όσο καλύτερα γνωρίζετε τους πελάτες σας, τόσο πιο αποτελεσματικά μπορείτε να συνεχίσετε να τους ευχαριστείτε.

8. Ενίσχυση δεσμών με μια πιστή κοινότητα

Συνδυάζοντας όλα τα παραπάνω σημεία, θα βρεθείτε να έχετε ένα εξαιρετικά αποτελεσματικό πρόγραμμα επιβράβευσης που λειτουργεί συνεχώς παρασκηνιακά για να ενισχύσει τη συναισθηματική σύνδεση των πελατών με την επιχείρησή σας.
Αυτό βοηθά στη δημιουργία μιας κοινότητας, η οποία μπορεί να επεκταθεί σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και άλλα κανάλια για μια πιο ολοκληρωμένη και συναρπαστική εμπειρία επιβράβευσης. Το πόσο μακριά θα το φτάσετε εξαρτάται τελικά από τη φαντασία σας και το πρόγραμμα επιβράβευσης μπορεί ακόμη και να γίνει το στοιχείο που θα καθορίζει τις βασικές αξίες της επιχείρησής σας.
Τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει η επιχείρησή σας διαθέτοντας δικό της ψηφιακό πρόγραμμα επιβράβευσης είναι πολλά
Το Appit είναι μία τεχνολογικά προηγμένη πλατφόρμα για τη δημιουργία του δικού σας ψηφιακού προγράμματος επιβράβευσης. Ανεξάρτητα με το αν έχετε ένα μεμονωμένο κατάστημα, e-shop ή πολλά υποκαταστήματα, επικοινωνήστε μαζί μας και αποκτήστε γρήγορα και οικονομικά το δικό σας app επιβράβευσης πελατών με τις λειτουργίες που ταιριάζουν στο δικό σας επιχειρηματικό μοντέλο.

 

 

Copyright © 2022 Useappility IKE

Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος • GDPR • Όροι Χρήσης

Log in with your credentials

Forgot your details?