Οι 4 συνηθέστερες παρανοήσεις για τα προγράμματα επιβράβευσης πελατών

Τα προγράμματα επιβράβευσης πελατών, είτε πρόκειται για το app επιβράβευσης μίας πολυεθνικής είτε για κάρτες με σφραγίδες ενός τοπικού καφέ, έχουν τις ίδιες βασικές αρχές. Ωστόσο, αμέτρητες επιχειρήσεις εξακολουθούν να πέφτουν θύματα αυτών των τεσσάρων μύθων που συνοδεύουν λανθασμένα τα προγράμματα επιβράβευσης.

Επομένως, όσοι εξακολουθείτε να αμφιταλαντεύεστε για το αν πρέπει ή όχι να εφαρμόσετε ένα πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών για την επιχείρησή σας, σας συνιστούμε να διαβάσετε παρακάτω αυτές τις τέσσερις συνηθέστερες παρανοήσεις που υπάρχουν για τα προγράμματα αυτά.

“Τα προγράμματα επιβράβευσης είναι ένας τρόπος να δείξουν οι πελάτες την αφοσίωσή τους στις επιχειρήσεις” #NOT


Έχουμε λόγο που ξεκινάμε με ένα μεγάλο μύθο που συνοδεύει τα προγράμματα επιβράβευσης. Εάν ένας ιδιοκτήτης επιχείρησης παρεξηγήσει τη βασική ιδέα πίσω από τη διατήρηση των πελατών και την αφοσίωση στην επιχείρηση, πώς αυτός ο επιχειρηματίας θα μπορέσει ποτέ να δημιουργήσει ένα επιτυχημένο πρόγραμμα;

Για παράδειγμα, εάν το πλυντήριο που πηγαίνετε το αυτοκίνητό σας προσφέρει δωρεάν αναψυκτικό με κάθε 20η επίσκεψη, ποια είναι η πρώτη σας αντίδραση; Όχι μόνο αυτή η ανταμοιβή ούτε καν έχει αξία σε σχέση με  την προσπάθεια που απαιτείται για να την κερδίσετε, αλλά είναι πραγματικά έως και προσβλητική. Το πρόγραμμα δημιουργήθηκε με σκοπό να αυξήσει τη δουλειά του πλυντηρίου και να δημιουργήσει επαναλαμβανόμενους πελάτες, προσφέροντας το ελάχιστο δυνατό ως αντάλλαγμα. Το πλυντήριο αυτοκινήτων αναμένει πίστη χωρίς αμοιβαιότητα και οι πελάτες το αναγνωρίζουν αμέσως!

Οι έρευνες που έχουν διεξαχθεί για τη σχέση καταναλωτή –επιχείρησης φανέρωσαν ότι ενώ τα δύο τρίτα των επιχειρηματιών αντιλαμβάνονται  τα προγράμματα επιβράβευσης ως έναν τρόπο για να δείχνουν οι καταναλωτές την αφοσίωσή τους σε μία επιχείρηση, τα τρία τέταρτα των καταναλωτών βλέπουν τα προγράμματα επιβράβευσης ως έναν τρόπο για να δείχνουν οι επιχειρήσεις την αφοσίωσή τους πελάτες τους!

Ένα άλλο πολύ ενδιαφέρον εύρημα είναι ότι περισσότεροι από τους μισούς επιχειρηματίες αδυνατούν να αντιληφθούν ή να χρησιμοποιήσουν το κινητό ως κανάλι επικοινωνίας με τους πελάτες. Και αυτό παρά το γεγονός ότι το 76% των καταναλωτών συγκρίνουν τιμές και διαβάζουν αξιολογήσεις στα κινητά τους πριν προχωρήσουν σε μία αγορά!

Οι καταναλωτές δεν είναι ανόητοι – φυσικά και το πρόγραμμα επιβράβευσης προσπαθεί να τους κάνει να ξοδέψουν περισσότερα! Αλλά μια επιχείρηση δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς πελάτες – πρέπει να είστε πιστοί σε αυτούς, προκειμένου να είναι και αυτοί με τη σειρά τους πιστοί σε εσάς.

Βεβαιωθείτε ότι το δικό σας πρόγραμμα επιβράβευσης ανταμείβει επαρκώς τους πελάτες για την αφοσίωσή τους και ότι αντικατοπτρίζει την αναγνώρισή σας για μια θετική εμπειρία πελάτη.

“Τα προγράμματα επιβράβευσης πελατών είναι μόνο για τις μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις” #NOT


Είναι σύνηθες για τις μικρότερες επιχειρήσεις να θεωρούν ότι τα προγράμματα επιβράβευσης πελατών, ως εργαλείο προσέλκυσης και διατήρησης πελατών, είναι προσιτά μόνο για μεγάλες επιχειρήσεις όπως π.χ. η Nike, τα Starbucks ή η Sephora.

Αν και ορισμένες από αυτές τις επιχειρήσεις χρησιμοποιούν εξαιρετικά τα προγράμματα επιβράβευσης που έχουν, η παραπάνω θεώρηση απέχει πολύ από την αλήθεια. Οποιαδήποτε επιχείρηση, από παγκόσμιες αλυσίδες fast food μέχρι το συνοικιακό κουρείο, μπορεί (και πρέπει) να δημιουργήσει ένα ισχυρό πρόγραμμα επιβράβευσης.

Δεν έχει καμία σχέση με το μέγεθος της πελατειακής σας βάσης ή την εμβέλεια των στρατηγικών μάρκετινγκ. Είναι απλώς ένα πρόγραμμα που ανταμείβει τους πελάτες για την αφοσίωση και τη συνεχή δέσμευσή τους με μια επιχείρηση. Αυτό που λειτουργεί π.χ. για τα McDonald’s ενδέχεται να μην λειτουργεί για την επιχείρησή σας, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η επιχείρησή σας δεν θα επωφεληθεί από ένα πρόγραμμα επιβράβευσης.

Δεν υπάρχει όριο στους τρόπους με τους οποίους μια επιχείρηση μπορεί να ενθαρρύνει την επαναλαμβανόμενη κατανάλωση και την αυξημένη αφοσίωση – απλώς πρέπει να σχεδιάσετε το σωστό πρόγραμμα που ταιριάζει στο δικό σας επιχειρηματικό σας μοντέλο.

Στο Appit, μπορούμε να σας βοηθήσουμε και με αυτό!

“Οι πελάτες που ξοδεύουν πολλά είναι και πιστοί πελάτες” #NOT


“Γιατί να προσφέρετε στον πελάτη εκπτώσεις και ανταμοιβές αν συνεχίζει να έρχεται σε εσάς ούτως ή άλλως;”

Αυτή είναι μια ευρέως διαδεδομένη αντίληψη στους επιχειρηματικούς κύκλους σχετικά με τα προγράμματα επιβράβευσης, και βασίζεται στη δυσκολία διάκρισης μεταξύ επαναλαμβανόμενων και πιστών πελατών.

Για να το πούμε πιο απλά, ένας επαναλαμβανόμενος πελάτης είναι κάποιος που καταναλώνει δύο ή περισσότερες φορές από την ίδια επιχείρηση. Ωστόσο, ένα πιστός πελάτης είναι κάποιος που έχει συναισθηματική σύνδεση με μία επιχείρηση και θέλει να την υποστηρίξει σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Ας πούμε ότι η επιχείρησή σας μετακομίζει κάπου μακρύτερα. Ο μέχρι σήμερα επαναλαμβανόμενος πελάτης θα αρχίσει να πηγαίνει στον ανταγωνιστή σας επειδή τον βολεύει που είναι κοντά, ενώ ο πιστός πελάτης θα κάνει περισσότερο δρόμο για να συνεχίσει να ψωνίζει από εσάς.

Βλέπετε τη διαφορά; Αν όχι θα έπρεπε, γιατί όταν βάλετε κάτω τα νούμερα η διαφορά είναι μεγάλη!

Ένα πιστός πελάτης που έχει συναισθηματική δέσμευση με μια επιχείρηση αγοράζει κατά 90% πιο συχνά και ξοδεύει 60% περισσότερο σε κάθε του συναλλαγή από ένα πελάτη που δεν έχει την ίδια δέσμευση (και ο οποίος μπορεί να είναι επαναλαμβανόμενος πελάτης).

Μετατρέψτε τους επαναλαμβανόμενους πελάτες σε πιστούς πελάτες με ένα καλά δομημένο πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών!

“Τα προγράμματα επιβράβευσης πελατών είναι ακριβά” #NOT


Πράγματι, κάποτε έτσι ήταν… Ακόμα και η κάρτα με τις σφραγίδες «Στους 5 καφέδες ο 6ος δώρο» είχε σημαντικό κόστος (άμεσο και έμμεσο). Σήμερα όμως υπάρχουν εύκολες και προσιτές λύσεις για τη δημιουργία ψηφιακών προγραμμάτων επιβράβευσης πελατών με app επιβράβευσης που τα κάνουν όλα για εσάς, οπότε και αυτό το επιχείρημα καταρρίπτεται!

Για παράδειγμα, το Appit προσφέρει οικονομικά προγράμματα που ξεκινούν από 1€ την ημέρα, ώστε να δημιουργήσετε app επιβράβευσης για την επιχείρησή σας και οι πελάτες σας να συλλέγουν πόντους και σφραγίδες με το κινητό τους (και όχι μόνο!).

Οι επιχειρήσεις μπορούν πλέον να ενισχύσουν την προσπάθειά τους για τη δημιουργία πιστών πελατών και τη διεύρυνση της πελατειακής τους βάσης, και παράλληλα να αποκτήσουν πρόσβαση σε πολύτιμα καταναλωτικά δεδομένα πελατών που θα τους βοηθήσουν σε πιο στοχευμένο marketing, ως αποτέλεσμα των οικονομικά προσιτών και τεχνολογικά προηγμένων λύσεων για την επιβράβευση των πελατών τους που προσφέρει το Appit.

 

Copyright © 2021 Useappility IKE

Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος • GDPR • Όροι Χρήσης

Log in with your credentials

Forgot your details?